5 tips voor het verminderen van no-show - Te Werve
  • EVENT

    FEEST

    JUBILEUM

    RELATIEDAG

  • EVENT

    FEEST

    JUBILEUM

    RELATIEDAG

  • EVENT

    FEEST

    JUBILEUM

    RELATIEDAG

  • EVENT

    FEEST

    JUBILEUM

    RELATIEDAG

5 tips voor het verminderen van no-show van jouw evenement

Heb je het idee om weer eens iets voor voor je personeel of relaties te organiseren? Wanneer je een evenement organiseert, krijg je vaak te maken met afmeldingen. Dit soort afzeggingen zijn natuurlijk ontzettend frusterend. Je investeert veel tijd en moeite in de planning, organisatie en promotie van je event en vervolgens komt een deel, vaak zo’n 20% van de genodigden, niet opdagen. In deze blog geven wij je 5 tips hoe jij deze no-show kunt verlagen en kunt zorgen voor een hoge opkomst van je evenement.

1. Maak gebruik van pre-registratie

Door geruik te maken van pre-registraties, weet je vooraf precies hoeveel bezoekers je kunt verwachten. Bij een pre-registratie ontvang je de e-mailadressen van jouw bezoekers, waardoor je hen per mail informatie kunt sturen en hen kunt enthousiasmeren. Door je bezoekers vooraf persoonlijk te informeren, raken zij enthousiast over het event en zijn ze tenslotte eerder geneigd daadwerkelijk naar het event te komen.

2. Bevestig de aanmelding met een persoonlijke mail

Door een persoonlijke ontvangstbevestiging te sturen, geef je bezoekers het gevoel dat je hun aanwezigheid waardeert. Dit zorgt weer voor een verhoogde eventbeleving. Stuur jouw bezoekers daarom een ontvangstbevestiging zodra zij zich hebben aangemeld. Bouw een band op met de bezoeker en maak het persoonlijk. De bezoeker voelt zich hierdoor gezien en is eerder geneigd daadwerkelijk naar jouw event te komen.

3. Stuur een duidelijk programma

Probeer geen uitnodiging te sturen waarin het programma nog niet vaststaat. In sommige gevallen kan het niet anders, maar als je een onduidelijk programma aanbiedt, is het voor de genodigde makkelijker om de inschrijving met potlood in de agenda te zetten en af te zeggen.

4. Jij komt toch ook SMS

SMS is een zeer effectief medium met een hoge attentiewaarde. In vergelijking met een e-mail leest een veel grotere groep een SMS direct na ontvangst. Let er wel op dat je de SMS persoonlijk maakt. Maak een bericht die de ontvanger aanspreekt met bijvoorbeeld het laatste nieuws over de voorbereidingen van het event.

5. Afzegging event

Stuur vlak voor je evenement een mail met als onderwerp ‘afzegging event’. In het bericht schrijf je dat er toch altijd mensen zijn die wegblijven zonder zich af te melden. In deze mail geef je daarnaast een opsomming van alle redenen om juist wel te komen. Wees transparant en geef aan hoe hoog de no-show de laatste editie was. Na deze mail zijn er zeker mensen die overtuigd zijn en niet meer afzeggen.

Het jaar feestelijk afsluiten met een feest!
Wil je het jaar feestelijk afsluiten of beginnen met je collega’s of relaties? Op landgoed Te Werve kun je een feest geven voor grote en kleinere gezelschappen! Deze locatie is namelijk geschikt voor 30 tot 250 personen. We maken samen met jou een voorstel op maat en denken mee binnen je budget. Bekijk de mogelijkheden voor een event op Landgoed Te Werve.

Rustig gelegen op een besloten landgoed van 19 hectare

Bevlogen medewerkers met passie voor het vak

Verrassend goede culinaire invulling uit eigen keuken